dijous, 24 de novembre del 2016

Un bon llibre

Aquest dilluns vaig assistir a la presentació del llibre "Gervasius". Gran llibre i em sembla un bon regal per aquest Nadal, per tots aquells que els hi agradi la novel·la històrica. L'autor, Josep Brugada.
Aquest llibre em fa sentir novament el plaer de tornar a llegir en llegua catalana. El català brolla novament per totes i cadascuna de les planes d'aquest llibre. A banda de la història que s'hi rel·lata sento novament el plaer d'estimar la nostra llengua.






2 comentaris:

  1. T'agraeixo molt el comentari Neus, he de dir-te que m'ho vaig passar bé escrivint Gervasius, sobretot també per la llengua que vaig ajustar tant com vaig poder atès que vol reflectir l'ambient social del segle XIV, per tant alguns termes moderns els vaig obviar. M'alegra molt que t'hagi agradat. Els llibres, les novel·les és com tot, cal parlar-ne. Si et sembla pots recomanar-la a algun amic o amiga. Una gran abraçada. Josep Brugada (Girona).

    ResponElimina
  2. Bona tarda Josep,

    Per mi ha sigut retrobar-me amb els llibres que llegia quan era a l'Universitat, i ens recomanàven llibres entretinguts en quant la seva història i a més ens calia anar sempre amb el diccionari a prop.
    La nostra llengua és tant rica i versàtil que si només fem servir les paraules més ordinàries les extraordinàries resten a l'oblit.
    El teu llibre em sembla un homenatge a la nostra llegua. Jo el sento així.
    Em permet incorporar amb meu subconscient mots ocults o desconeguts, tenir-los allà. A banda és una història fabulosa.
    L'he recomenat i el recomanaré.

    ResponElimina

Cuixes de pollastre amb gambes

INGREDIENTS 1 l de fumet de peix (parts no utilitzades anteriorment de rap i lluç, carabassó, api i porro. 6 cuixes de...